Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: epiloog2

epiloog2 08 juli 2020 09:54 #1

Enige tijd geleden plaatste ik een sonnet met twee rijmklanken. Bij herlezing zag ik tot mijn schrik rijk rijm. Ik heb daarom het hele vers maar herschreven tot een hopelijk beter exemplaar.

Epiloog

Met heel zijn schamele aanwezigheid
nog ene keer het doek op willen halen,
onrustig tussen de coulissen dwalen
al jaren overschilderd door de tijd

alsof hij weer de held is die in zalen
wat vrolijkheid in drie bedrijven slijt
of drama’s met een overdosis spijt,
na afloop in applaus uit te betalen

Nog ene keer de route zelf bepalen,
met vrijwel elk gevoel voor richting kwijt
een slingerweg die langs de resten leidt
van missers en aandoenlijke schandalen

En dan de laatste stap die hem van kwalen
en haperend herinneren bevrijdt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Bundelpresentatie Frank Fabian van Keeren

Na jaren noeste arbeid is eindelijk het moment daar: de debuutbundel van Frank Fabian van Keeren getiteld Massamoord is ook maar een woord verschijnt bij uitgeverij Geroosterde Hond. 
In Massamoord is ook maar een woord werpt hij met veel humor nieuw licht op historische theorieen die jaren lang klakkeloos voor waar zijn aangenomen. Hij portretteert daarbij een groot aantal leiders van naam die we, met de kennis van nu, met een gerust hart als dictatoir kunnen beschouwen. Wij noemen onder anderen een Maria Tudor, een Toetmosis, een Hendrik de achtste en een Adolf Hitler. 

De presentatie zal plaatsvinden in LOUD, aan de Posthoornstraat 9 in Rotterdam en wordt opgeleukt met voordrachtjes van Peter Knipmeijer en Quirien van Haelen. Ook is er muziek, worden er bundels verkocht en is Frank Faban bereid om uw bundel te signeren.