Misschien is zij wat minder welbespraakt Al zegt ze zelf stoer dat zij het beleid is Rijst de idee dat zij de richting kwijt is Je ziet de rare sprongen die ze maakt
Ofschoon de crisis volgens haar een feit is Lijkt noodrecht nu toch buiten beeld geraakt Een zucht van opluchting wordt dus geslaakt In kringen waar vóór overleg gepleit is
Na Deense borden die ze had verzonnen Fileert ze nu doodleuk de spreidingswet
(Alsof Ter Apel best goed functioneert)
Bedenkt de wonderlijkste proefballonnen En ook al is het Schoof z’n kabinet Regeringsleider is gewoon toch Geert
Ik denk dat ik het je moet horen voorlezen om te begrijpen hoe je dit jambisch hebt gemaakt...
Voor mij rammelen regel 2, 7, 8 en 10 in ieder geval nogal.
Dit is een van de vele geestige verzen - een Trijntje Fop - uit de nieuwe light-versebundel Ik dicht plezier van Wim Meyles, in oktober verschenen bij uitgeverij Elikser. Het vormt het vierentwintigste boek van Meyles die dit jaar derde werd bij het kampioenschap lightversedichten te Emmen. De bundel bevat 160 pagina's met snelsonnetten, Trijntje Fops, filosoviertjes (kwatrijnen met enige diepgang) en amuses (kwatrijnen zonder enige diepgang) en is uitstekend geschikt voor de decembermaand!