In de derde termijn. Ik zat nog te twijfelen of ik hier wel of niet zou reageren, maar misschien kan ik toch wel wat ophelderen rondom mijn beslissing. Bovendien zijn de vragen van Hans en Bas best interessant. Ik kan me herinneren dat ik hier niet al te lang geleden twee regels heb vermeld. Het staat bovendien keurig door mijzelf genotuleerd in deze draad. De kamer kan het eenvoudig raadplegen.

1) De schrijver legt niets uit. Hoewel heel algemeen gesteld, ben ik het nog steeds met mezelf eens. Ik ga mijn gedicht niet uitleggen, en al helemaal geen clue. Een clue kan goed of slecht zijn, leuk of niet leuk; of technisch slecht geformuleerd. Over dat laatste zou je kunnen discussiëren om er iets van te leren. Ik heb geconcludeerd dat mijn clue dusdanig slecht geformuleerd was, dat daar vragen bij gesteld konden worden. Dan kun je repareren, maar dat is mij dus niet gelukt tot nu toe. Bovendien had ik al een vaag vermoeden dat er iets niet klopte, zoals ik al eerder aangaf. Ik had het vers wat langer moeten laten rijpen en dan had ik het wellicht niet hier geplaatst.
2) De lezer heeft altijd gelijk. Die is inderdaad wel wat al te breed gesteld. Maar deze opmerking zou je dan kunnen plaatsen binnen de context die ik hierboven gaf. Ik wist eigenlijk dat de lezer in kwestie gelijk had.