Beste Niels,
Eén woord in regel zes is het doel, ook het mijne. Maar zoals je zelf al aangeeft: het wordt lastig. Ik stip graag nog even aan waarom.
Om te beginnen moet je in je groep verbonden titels een titel van zes lettergrepen in één woord kunnen vinden. Een bekend voorbeeld schiet me zo snel niet te binnen.
Dan kom je op het tweede garnituur: een titel met zes lettergrepen die (net als het woord) ook in het metrum moet passen. Ik vond er twee.
In een puur metrische opsomming was één van beiden zeker op 6 gekomen. Maar je wilt ook nog een verhaal vertellen.
Vind vervolgens nog twee titels die rijmen voor 4 en 8. Ik heb er een paar gevonden, maar in dit verbannd kwamen 'stoned' en 'home' het beste uit.
Een verdere eis die ik stel is dat je zo weinig mogelijk toevoegt. In dit geval is alleen het woordje 'and' toegevoegd, verder zijn het alleen titels. Knippen en aanpassen kan natuurlijk, maar dat maakt het weer minder oorspronkelijk.
Zelf ben ik zo tevreden over het resultaat van deze woodstockverkenning, dat ik een regel 6 die al in 5 begint graag voor lief neem. Maar er komt vast nog wel een andere.
Groet, Bassie