Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Waar Abraham de mosterd haalt

Waar Abraham de mosterd haalt 04 mrt 2013 18:42 #1

  • Hans Manders
  • Hans Manders's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Berichten: 107
  • Ontvangen bedankjes 62
Zeg, weet u soms waar Abraham
(De pa van Isaac, weet u wel)
De mosterd haalt?

Een vraag die mij zeer bezighoudt
En ik, sinds ik ter wereld kwam,
Voortdurend stel.

Ik heb die plaats nog niet bepaald
Al ben ik reeds behoorlijk oud
En stijf en stram.

Geef mij het antwoord en graag snel!
U wordt dan gul door mij betaald:
Een kilo goud.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 05 mrt 2013 18:17 #2

  • Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 4605
  • Ontvangen bedankjes 1461
ingewikkeld rijmschema, maar wel leuk. Toen ik nog veel op de weg zat reed ik eens langs de mosterdfabriek met het grote bord "Hier haalt Abraham de mosterd'. Verdorie, waar was dat nou toch?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 05 mrt 2013 19:26 #3

  • Ben Hoogland
  • Ben Hoogland's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2734
  • Ontvangen bedankjes 1866
Eenrum?
Verba volant, scripta manent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 06 mrt 2013 17:45 #4

  • Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 4605
  • Ontvangen bedankjes 1461
Eenrum? Waar leg dattan? Bestaan er ook plaatsen die Eenbier of Eenpils heten? Eenwijn, Eenport....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 06 mrt 2013 17:57 #5

5 km ten zuiden van Pieterburen. Eerste plaatsje na Pieterburen op het Pieterpad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 06 mrt 2013 18:56 #6

  • Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 4605
  • Ontvangen bedankjes 1461
O, dáár helemaal!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Waar Abraham de mosterd haalt 06 mrt 2013 21:18 #7

  • Hans Manders
  • Hans Manders's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Berichten: 107
  • Ontvangen bedankjes 62
Uit Eenrum komt de mosterd? O!
Waar ligt dat fraaie dorpje, Ben?
Ik ken het niet.

Bij Pieterburen in de buurt.
Je bent er daarvandaan echt zo
Als wandelfan.

Maar wandelen in dat gebied?
Daar word ik, vreemdeling, begluurd.
Een risico!

Toen dacht ik evenwel: nou en?
En heb met mosterd in 't verschiet
Een fiets gehuurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Frans Woortmeijer
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Gemis

God
Flickr.com
 
Ik ben wel God, maar diep in Mijn gedachten
Droom Ik ervan een mens als jij te zijn,
Bekende God me laatst, Ik zou vilein
Uit jachtgenot de laatste panda slachten
 
Ik zou tekeergaan als een dronken zwijn
Voor niets en niemand ooit respect betrachten
De regels van Mijn Kerk zou Ik verkrachten
En lachen met de dienst van brood en wijn
 
Hoe zou het zijn Mij Zelve te verachten
Met leugens, spot, bedrog en schone schijn
Of haat, vernedering en bot venijn:
Ik wil het weten, nu, kan niet meer wachten
 
We ruilen, zei ik, voor een jaar, akkoord?
Sindsdien heb ik van Hem niks meer gehoord