Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Dubbel

Dubbel 25 okt 2024 11:07 #1

  • Peter de Liefde
  • Peter de Liefde's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Kleinkunstenaar
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 350


Bron: pxhere.com

DUBBEL

Daar waar de tijd er niet zal zijn
Daar hoef je nooit meer ergens heen
Je bent toch overal meteen
Dus is het groot maar tevens klein

En dus gaan niet en wel bestaan
Dan straks een soort van parallel
En zie ik iedereen ooit wel
Terug die mij is voorgegaan

Als ik voldoende hemelfiets
Geloof ik altijd wel in iets
Laatst bewerkt: 25 okt 2024 22:49 door Peter de Liefde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

DUBBEL 25 okt 2024 11:52 #2

Mooi vers, maar ik geloof dat ik 'm als dubbelkwatrijn nog mooier zou vinden. Ik mis een beetje wat het distichon er nog aan toevoegt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

DUBBEL 25 okt 2024 12:05 #3

  • René Turk
  • René Turk's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1116
  • Ontvangen bedankjes 2094
Hi Peter,

Mooi thema, zeer zeker.

Echter, je kunt het metrum op meer manieren lezen. Ik struikel.
Maar dat kan natuurlijk absoluut aan mij liggen.

Grote groet,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

DUBBEL 25 okt 2024 17:05 #4

  • Peter de Liefde
  • Peter de Liefde's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Kleinkunstenaar
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 350
Christiaan: Dank! Ik twijfelde daar zelf ook aan. Jij geeft me nu een zetje. Ik denk er nog even over na. Die distichon kan ook een apart, tweede vers zijn ... Ik kom er op terug.

René: Ik kan het waarschijnlijk duidelijker maken door de eerste zin met een duidelijkere jambe te laten beginnen. Ik kom er op terug. Jij ook bedankt. (Overigens lees ik terug en geloof allebei als tweelettergrepige jambe. Of zat daar je probleem niet?)
Laatst bewerkt: 25 okt 2024 17:11 door Peter de Liefde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

DUBBEL 25 okt 2024 22:33 #5

  • René Turk
  • René Turk's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1116
  • Ontvangen bedankjes 2094
Hi Peter,

Ik heb je vers zojuist nog een aantal keren gelezen.

Het metrum stokt naar mijn idee in de derde zin.

Regel vijf moest ik vaker lezen omdat ik 'gaan' en 'niet‘ sterk heffend las waardoor ik de zin verkeerd interpreteerde.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Grote groet,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

DUBBEL 25 okt 2024 22:52 #6

  • Peter de Liefde
  • Peter de Liefde's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Kleinkunstenaar
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 350
R3 aangepast qua metrum. Dank René. R5 hou ik (voorlopig) zo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Villa Des Bouvrie

Je wou het vroeger vast met Pippi aan
Dan maakte je tenminste eens wat mee
Bij haar werd zelfs de schoonmaak dolle pret

Haar stoere vader was piraat op zee
Er stond een kist met munten naast haar bed
En dan die pakjes in haar holle boom

En kleine Witje vond je zeker vet
Het aapje Nilsson was je jongensdroom
En Pippi zelf was vrolijk en spontaan

Maar als ik naar je kijk, dan denk ik: Tja,
Die zit vast op de bank naast Annika