Dag Hans, Wim,
Bedankt voor de complimenten.Jullie opmerking over de taal die ik de boer laat spreken sluit m.i. naadloos aan bij de discussie die gisteren hier net is gevoerd over gedichten die achterhaalde rolpatronen zouden bevestigen. Wie de interviews een beetje gevolgd heeft die werden afgenomen tijdens de protestacties van boze boeren, kan het niet ontgaan zijn dat de geïnterviewden meer dan eens het karikaturale beeld bevestigden dat veel mensen van boeren hebben, o.a. vroeger op de lagere school erin geslagen met verhaaltjes waarin een boer standaard 'dom' was. En misschien heb je over het hoofd gezien dat mijn hoofdpersoon zichzelf 'ongeschoold' noemt, maar dat hij het wel goed met zichzelf heeft getroffen. Ik ga er over het algemeen vanuit dat bij een gedicht dat ik op het forum plaats geen toelichting nodig is, aangezien die gedichten gelezen worden door mensen met gevoel voor ironie etc. Op Facebook waar ik dit douzijn ook heb geplaatst heb ik als toelichting o.a. toegevoegd: er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Misschien had ik dat hier ook moeten doen.
c.a.
Frits