|
Welkom,
Gasten
|
|
et in terra pax (bis)
Wij staan perplex…van de hand Gods geslagen zodat wij Allah alsook Jahweh vragen waarom zij beiden lijdzaam toezien hoe zo Jood als Palestijn - ‘t inferno moe gestookt door Netanyahu en Hamas in Gaza contra de Humanitas - in ‘t Heilig Land in lengte nog van dagen die beestenbarbarij moeten verdragen ? |
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Niels Blomberg, Wim Gabriels
|

Asperges zijn bekend als Limburgs Goud.
Met ham en boterjus, dat wordt dus smullen.
(“Uw glas, zal ik het snel nog even vullen
Gewürztraminer, koeltjes, maar niet koud?”)
In’t voorjaar zagen wij ze steady groeien,
In heuvels, in zo’n wafeltjes-patroon.
En opa, neef en Pool liepen gewoon
Des ochtends vroeg met steekmesjes te stoeien.
Nu zien wij ’t loof met witte bloempjes bloeien.
De blaadjes zijn zo teer, zo heel ragfijn.
(’t Loof siert een bos chrysanten of jasmijn)
Een onderwerp dat ons toch flink kan boeien!
Maar wie de besjes eet, die maakt een fout!
Creperen zul je en uiteindelijk sterven,
In elk geval veel levensjaren derven,
Dat hebben heel veel lieden al berouwd!
Asperges zijn bekend als Limburgs Goud.
In’t voorjaar zagen wij ze steady groeien,
Nu zien wij ’t loof met witte bloempjes bloeien.
Maar wie de besjes eet, die maakt een fout!