Heel veel liep blijkbaar jarenlang verkeerd
het land ging zichtbaar naar de filistijnen.
Gelukkig maar verscheen toen heiland Geert
met hem zal de misère snel verdwijnen
zo wordt halsstarrig door de knaap beweerd :
De zon in Nederland gaat weerom schijnen.
Bureaucratiechagrijn! Eeuwige regelzucht Artsen door richtlijnen Ernstig in nood
Zij lijden hevig aan Protocollitiskoorts Maar slechts patiënten gaan Daar soms aan dood!
In de Volkskrant van 30-11-2016 klaagt Wouter van den Berg dat medische tuchtcolleges doorslaan met protocollen en richtlijnen. Nederland lijdt volgens hem aan protocollitis.