Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Bachmoet

Bachmoet 23 jan 2023 22:13 #1

(Bron: HLN: Ster van Wagner-baas is tanende, Poetin vertrouwt opnieuw op eigen leger)

Het was een eitje, onder regelneven,
Al werden tekenen stilaan steeds veger,
Toen Poetins leger geen triomf kon geven
Kanonnenvlees met één ster Beter leven
Is exit voor Prigozjins nevenleger
Laatst bewerkt: 23 jan 2023 22:23 door Manuel van Baarsen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bachmoet 24 jan 2023 16:17 #2

• Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1485
Hoi Manuel,
De palindroomwoorden zijn al vaker gebruikt, helaas. Door Riet bijvoorbeeld en daarbij werd opgemerkt dat Remko ze ook al eens had gebruikt,
Groet,
Jaap
Nieuwste boek: Een zieke is een oude trui.

Bachmoet 24 jan 2023 16:31 #3

Hoi Jaap,
Ik heb er inderdaad niet aan gedacht dat vantevoren te controleren. Het wordt een uitdaging palindroomwoorden te verzinnen die, in de vele jaren dat HVV bestaat, nog niet eerder gebruikt zijn. Mocht ik me ooit nogmaals aan een notlebbarg wagen, dan weet ik wat me eerst te doen staat.
Groet,
Manuel

Bachmoet 24 jan 2023 18:33 #4

• Jaap Bakker
  • Jaap Bakker's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1485
Ach, je weet wie het zegt. :blink: Ik heb geen enkel spoor verdiend in deze discipline.
Groet,
Jaap
Nieuwste boek: Een zieke is een oude trui.

Bachmoet 24 jan 2023 19:47 #5

Hoi Jaap,
Nee hoor, ik begrijp je punt. Maar trek je het breder, dan vermoed ik, gezien de historische productiviteit op dit forum, dat hergebruik van rijmwoorden zich niet beperkt tot de notlebbarg. Dan zou ik tijdens mijn rijmelarij haast bij welk rijmpaar kunnen controleren of dat misschien al eerder is gebruikt, wat me ondoenlijk lijkt. Iets soortgelijks zou kunnen gelden voor het onderwerp van het gedicht. Ik zal het eens laten bezinken. Een regel waaraan ik me overigens wel tracht te houden, is bij het schrijven van een ollekebolleke niet een zeslettergrepig woord te gebruiken dat al eerder in een ollekebolleke is toegepast.
Groet,
Manuel
Bedankt door: Jaap Bakker
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Winnaar Ollekebollekewedstrijd 2020

oorkondemetvers

De jury is eruit! 
De winnaar van de  Ollekebollekeprijs 2020 van Het vrije vers gaat naar Hendrik te Paske.
Zijn 'Oplevingsrisico’s' werd door de vierkoppige jury unaniem als beste ollekebolleke aangewezen.
Formeel is het vlekkeloos, het loopt soepel, het OB-woord is origineel en de pointe verrassend. 

Van harte gefeliciteerd, Hendrik!  

De prijzen, het allereerste exemplaar van Remko Koplamps De held van Labbertong en de speciale en unieke oorkonde, worden naar je toegestuurd. 
Het gehele  juryverslag is hier te lezen.