Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Op het najaar

Op het najaar 04 dec 2011 15:55 #1

  • Katja Bruning
  • Katja Bruning's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Berichten: 1156
  • Ontvangen bedankjes 175
Op het najaar


Ieder najaar heb ik pret.
Des te meer de bomen treuren
des te meer ik op ga fleuren
des te schuiner staat mijn pet.

Storm maar, storm, mijn jas staat bol.
Des te meer de takken kalen
des te meer u mij ziet stralen
des te groter wordt mijn lol.

‘t Stervend blad doet mij veel deugd.
Des te meer de blâren sneven
des te meer ik op ga leven
des te hoger stijgt mijn vreugd’.

Regenvlagen, hagel, wind.
Des te meer de wind gaat razen
des te snediger mijn frasen
des te beter het mij zint.

Uitgewaaid maar in mijn sas.
Des te meer de blâren vallen
des te leutiger mijn lallen.
Vinus minus veritas.

Wel geldt deze vaste wet:
najaarswandelend langs kroegen
word ik tot mijn ongenoegen
spoedig aan de straat gezet.


Katja Bruning
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Frans Woortmeijer
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Je moet toch wat - raccontino

Het stelt waarschijnlijk niet veel voor hoor, maar
Ik houd gewoon van leuke versjes maken
 
Het is geen hoogverheven je van het
't Zijn meestal nogal alledaagse zaken
 
Het geeft niks als je er niet zo van houdt
Ik weet wel: zoveel mensen, zoveel smaken
 
Soms raakt een woord, een grappig toeval me
Waarmee ik dan weer anderen wil raken
 
Zo'n talig kunstje, daar geniet ik van
Een soort van code die ik graag wil kraken
 
't Is hobbyisme, tijdverdrijf, want de
Lightverse-auteur verdient geen harde knaken
 
Welnee, naar mij vernoemen ze geen straat
Maar fijn dat je toch eventjes bleef haken