Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: EGO

EGO 11 feb 2012 16:43 #1

  • Niels Blomberg
  • Niels Blomberg's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Schoonschrijver
  • Berichten: 2722
  • Ontvangen bedankjes 2422
Hij was niet zo tevreden met zijn Ego;
hij bouwde minutieus een beter Ik.
Het resultaat gaf hem een grote kick;
het leek welhaast een kathedraal van Lego.

Toen ging hij werken aan zijn Superego.
Hij streefde naar een hoger Boven-Ik,
onblusbaar als een woudreus in de fik,
verheven als de maarschalk bij Stratego.

Ten slotte wilde hij een Alter Ego,
maar hij kreeg ruzie met zijn Tweede Ik.
Dus gaf men hem een dwangbuis en een prik
en voor de deur een potige verplego.



Bij gebrek aan forum, had ik deze al op met blog geplaatst: waterdichter.blogspot.com/2012/02/ego.html
Wie nog een aardige dichtbundel zoekt kan hier terecht:
waterdichter.blogspot.com/p/verkoop-van-boekjes.html
Laatst bewerkt: 11 feb 2012 17:19 door Niels Blomberg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Vierdaagsedagboek: Dag 2

De start begint niet slecht, ik ben wat stijf
Maar ik verzwik een enkel niet veel later
Bij aankomst drink ik veel te veel koud water
De racekak spuit nog uren uit mijn lijf 

De jongens troosten mij, vol leedvermaak
En steken met mijn grootspraak flink de draak