Dag beste Jatbo,
Welkom op het web. Je hebt een aantal ollekebollekes geschreven die potentie hebben. Hier en daar kun je nog wat aan de vorm sleutelen. Daarvoor geeft Frits je de hint om het versvormen boek van Drs. P. door te spitten. Ook kun je naar de onvolprezen site van
Frans Woortmeijer surfen en daar de vele vormen te bestuderen. Ook hier boven bij de link Vormen vind je goede info.
Haha we zijn me er eentje hier...
Wel een forum erop na houden met ruimte voor diverse versvormen en vervolgens een gebruiker ervan virtueel in elkaar meppen. We hebben daar een handje van. Maar we bedoelen het niet persoonlijk, hoor. Maar goed, dit heeft in het verleden ook wel leden gekost. Een stevige huid is wel handig.
We zijn hier strikt in het werken met versvormen. Daarin ligt onze kracht. Maar we zijn ook kritisch naar elkaar; de vonken vliegen er soms van af. Daarbij staan humor en juist toepassen van versvormregels centraal.
En dat, denk ik, is ons probleem met "flauwe vormen" als bijv haiku, senryu, aquarium, limerick. Daar is niet veel eer aan te behalen, zowel technisch als inhoudelijk. Het wordt al snel sinterklaaswerk (vrij naar P.), als je begrijpt wat ik bedoel.
En wat betreft de aantallen: het is raadzamer om af en toe een paar exquise bonbons te presenteren dan in een keer een grote puntzak chocoladebrokken op tafel te kwakken (ook vrij naar de Drs.).
Ik wens je veel mooie verzen toe. Laat gerust zien wat je in huis hebt. Zoals je hebt gemerkt gaan we wel serieus om met tips aan de maker om je op foutjes te wijzen of verbeteringen te adviseren. Maar eh... Eentje tegelijk
Groet, Ben