Beste Bas, waar mijn onbegrip op rust is niet de kritieken, alswel de contra opbouwende kritiek. Kritiek mag m.i. ook best wat afbrekend wezen, maar dan wel afbreken van foute punten gevolgd door opbouw van de goede punten. Mijn vraag is ook absoluut niet om mij "Stroop aan de kont te smeren" (neem mij de uitdrukking niet kwalijk)
Bovendien richt ik bovenstaand schrijven ook niet ten aanzien van de kritiek enkel op mij, maar lees ik (hoe meer ik hier kom om te leren) kritiek die kant noch wal raakt wat betreft de betreffende gedichten Dikwijls alleen een opgeblazen gevoel zo van "Dat zou ik toch wel ff beter doen".
Let wel, een goed lezer leest de inhoud heel dikwijls tùssen de woorden en regels. Er is niets op tegen, ieder denkt dat zijn/haar gedicht toch wel minimaal enige centimeters boven dat van het gemiddelde uitsteekt. Daar is niks mis mee, maar vraag je dan wel af of dat bij jezelf ook het geval is voor je een ander met tè harde kritiek aanpakt. En val niet als een stel wilden over elkaar met dikwijls heel goede bedoelingen waar door de grote diversiteit geen touw meer aanvast te knopen is. Dat is mijn grootste bezwaar op deze site.
Om je op je vraag te antwoorden of ik ook op andere sites heb geplaatst. Inderdaad, dat heb ik al op meerdere gedaan en weet maar al te goed dat je daar geen echte eerlijk feedback krijgt. Daarom ben ik ook hier gekomen.
Ik ben heus niet gefrustreerd omdat ik wordt afgekraakt hier, maar verwacht wel van iedereen en tegenover iedereen respect en takt. Dit heb ik van Hendrikje de Koning, Inge Boulonois, Jacob van Schaijk, Hanny van Alphen en jou tot op heden wel gehad