Het vrije vers

Bevrijd van vormloosheid

Omdat light verse lééft

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Beschuldiging

Beschuldiging 16 aug 2016 12:22 #1

• Andrea
  • Andrea's Profielfoto
  • Gedreven forumlid
  • Ontvangen bedankjes 46
.
Laatst bewerkt: 26 okt 2016 00:14 door Andrea.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beschuldiging 16 aug 2016 12:29 #2

• hanna pest
  • hanna pest's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 431
Andrea, dit snap ik niet.

Groet
Hanna
Bedankt door: Andrea

Beschuldiging 16 aug 2016 13:25 #3

Ik ook niet echt.... Is de hond de dichter? De uitdrukking 'aan 't IJ gaan' ken ik niet.

Beschuldiging 16 aug 2016 16:47 #4

• Andrea
  • Andrea's Profielfoto
  • Gedreven forumlid
  • Ontvangen bedankjes 46
.
Laatst bewerkt: 26 okt 2016 00:14 door Andrea.

Beschuldiging 16 aug 2016 17:39 #5

• hanna pest
  • Forumgod
Andrea, fijn dat je het zelf leuk vindt, ik vind er geen donder aan want ik snap het nog steeds niet, zo ver is het gezocht. Ik zeg dit liever eerlijk, als je het niet erg vindt: ik had ook kunnen zwijgen. Wat is de lol van een gedicht dat meer tekst als uitleg nodig heeft dan het gedicht zelf groot is? Datzelfde zou ik trouwens ook aan Ditmar kunnen vragen die ook met veel omhaal achteraf moet uitleggen wat hij nou wel bedoeld heeft. Op mij komt het allemaal verwaten over. Misschien kan ik dit ongenoegen als groentje en nieuwkomer beter niet benoemen, maar daar schiet ik uiteindelijk niks mee op.

Beschuldiging 16 aug 2016 18:00 #6

• Ditmar Bakker
  • Ditmar Bakker's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 134
@Hanna: voor hen die één en ander niet direct vatten, leg ik graag uit (en het lijkt me dat een sfeer waarin zulks aangemoedigd wordt beneficiair is voor alle betrokkenen). Dat wil niet zeggen dat iedereen die uitleg in elke instantie nodig heeft. Dat men soms uitleg nodig heeft wordt bewezen door het bestaan van literatuuronderwijs.

@Andrea: Ik probeer het mopje te begrijpen en dat lukt half, geloof ik. Alleen, als je op de plek van "aan 't IJ ging" in de tekst vervangt door één van de synoniemen van 'aantijging' loopt de tekst niet meer. Of mis ik iets?

Beschuldiging 16 aug 2016 18:13 #7

• Musonius
  • Musonius's Profielfoto
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • Ontvangen bedankjes 171
Het spijt me, Andrea, maar ik snapte er ook niets van. De woordspeling is te geforceerd en vergezocht.

Advies: verander de laatste regel in 'Dit snapt geen hond'.
't Wendt wel!

Beschuldiging 16 aug 2016 19:29 #8

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1006
Hanna Pest, je bent een vrouw naar mijn hart.

Beschuldiging 16 aug 2016 19:33 #9

• hanna pest
  • Forumgod
'Dat men soms uitleg nodig heeft wordt bewezen door het bestaan van literatuuronderwijs.'

Ditmar, het valt me op dat gedichten van bijvoorbeeld Inge, Bas, Ben, Remko, Frits, Judy of wie dan ook op het forum, nooit achteraf met veel poeha en dure woorden verklaard hoeven te worden, zoals haast bij al jouw verzen wel het geval is. (en nu voor het eerst bij het cryptogram van Andrea) Je uitleg maakt het trouwens meestal alleen nog mistiger, voor mij. Ik zeg het maar ronduit zoals ik het vind en ervaar. Kun je geen aansprekend en begrijpelijk plezierdicht maken of wil je dat niet? En als je dat niet wilt, waarom plaats je de gedichten dan toch op het forum? Ik twijfel of ik dit zal posten, maar ik vind het eerlijk naar jou en mezelf toe om het te doen en hoop dat je het met me eens bent op dat punt.

Beschuldiging 16 aug 2016 19:49 #10

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1006
Dat ik aan 't IJ ging hoorde ik pas later

eerstens is het AANtijging en niet aanTIJging,

en wat is aan 't IJ gaan?

Beschuldiging 16 aug 2016 19:56 #11

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
Hanna,

Ik plaats aan de lopende band begrijpelijke bijdragen op dit forum. Dat de *implicaties* niet altijd begrepen worden, zal soms aan de tekst, soms aan de lezer liggen. Overigens vind ik jouw implicatie dat ik alleen onbegrijpelijk werk schrijf een onvriendelijke en ongegronde.

Beschuldiging 16 aug 2016 21:47 #12

• Andrea
  • Andrea's Profielfoto
  • Gedreven forumlid
  • Ontvangen bedankjes 46
.
Laatst bewerkt: 26 okt 2016 00:15 door Andrea.

Beschuldiging 17 aug 2016 09:16 #13

• hanna pest
  • Forumgod
Ditmar
Mijn vraag was in essentie: waarom moet er bij jouw gedichten heel vaak zoveel uitgelegd worden en bij het werk van andere mensen op de forum nooit? Dat vind ik niet sterk als een plezierdicht dat nodig heeft. Als die uitleg bovendien eerder mist dan opklaringen veroorzaakt (voor mij!) vind ik dat ronduit zwak. Dat is me bij veel van je bijdragen overkomen en zeker bij je receptgedichten. Let wel, het gaat over die bijdragen niet over je persoon.

Andrea
'wat heb ik jou misdaan of waar ben ik in mijn oordeel hard geweest over jouw bijdragen?'
Je hebt me niks misdaan, Andrea. Mijn bijdragen heb je ook niet onvriendelijk beoordeeld. Maar betekent dat dat ik niet eerlijk mag zeggen wat ik van een van jouw bijdragen vind? 'Voor wat hoort wat' als het ware. Dan kunnen we hier beter mee stoppen, als dit een forum is voor wederzijdse vleierij. Ik heb al je bijdragen met plezier gelezen. Alleen deze laatst vond ik onbegrijpelijk. Ik ben niet de enige. Net als voor Ditmar geldt ook voor jou: mijn opmerkingen gelden niet je persoon.

Beschuldiging 17 aug 2016 10:09 #14

• Inge Boulonois
  • Inge Boulonois's Profielfoto
  • Admin
  • dichter
  • Ontvangen bedankjes 1571
Ha Andrea,
Ook ik zou graag de humor van je A Propos inzien, maar helaas...
De laatste dagen lijkt het wel of ik op een site voor cryptoverzen ben verzeild :huh:
Je schrijft Zeg eens eerlijk, Hanna, wat heb ik jou misdaan of waar ben ik in mijn oordeel hard geweest over jouw bijdragen?
Hanna reageert met Net als voor Ditmar geldt ook voor jou: mijn opmerkingen gelden niet je persoon.
Laten we dit hoog in het vaandel houden: we spelen niet op de man/vrouw!
www.ingeboulonois.nl
dichter & schilder
Bedankt door: Hendrikje de Koning

Beschuldiging 17 aug 2016 10:30 #15

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
De toon waarop de vogel zingt doet ook nog het één en ander, Inge. Je kunt iets positief of negatief brengen. De teneur staat mij in dit geval ook tegen.

@Hanna: rustig en goed lezen Hanna, dan lukt het je best. Ook moet je soms even nadenken en zelfs iets opzoeken (als je bijvoorbeeld niet weet wie Medea is, is het eind inderdaad onbegrijpelijk).

Grgr.,

Beschuldiging 17 aug 2016 11:56 #16

• hanna pest
  • Forumgod
Grrr.. als afsluiting van je neerbuigende antwoord hierboven: de alwetende schoolmeester in opperste wanhoop tegen een domme leerling. Ik vergeef het je, Ditmar, maar dat doet niks af aan de vraag waarom jouw bijdragen zoveel extra toelichting achteraf vergen. Een vraag waarop je het antwoord almaar omzeilt. Ik heb de indruk uit het commentaar van andere forumdeelnemers dat je receptgedichten ook bij hen tot nu toe weinig waardering oogsten, o.a. doordat ze zo weinig helder zijn. Dus mijn oprechte advies, voor wat je het waard vindt: probeer eens publieksvriendelijk te schrijven.

Groet
Hanna

Beschuldiging 17 aug 2016 12:22 #17

• Ditmar Bakker
  • Forumgod
Vergeving is een groot goed en ik zal er niet lichtvaardig mee omgaan. Ook zal ik uitvoerige explicaties voortaan achterwege laten, goed? Als men de tekst niet begrijpt is dat dan maar jammer. Ook zal ik een toegankelijker recept plaatsen.

Groetjes,
Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief