Dag Heren,
Nee, Ben, je hebt geen emancipatiegolf gemist en ik misgun de twee heren hun redacteurschap allerminst, integendeel, ze lijken me uitermate (des)kundig en geschikt. Wat ik constateer is, dat de wereld van het light verse een mannenwereld is. Dat ligt voor een deel aan de vrouwen zelf die zich, op een enkele uitzondering na, afzijdig houden van het genre; dat ligt ook voor een deel aan de mannen, zoals in dit geval de oude redactie van het Vrije Vers, die het wel goed vinden zoals het is.
De nieuwe versvorm, die ik overigens verafschuw omdat het een bijeengeraapt zooitje is van stijlen, bood me gelegenheid om het thema snel nog eens op de agenda te plaatsen. Niemand van jullie hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen: ik constateer nog maar weer eens wat al lang bekend was en waarin blijkbaar maar geen verandering wil komen. Misschien dat de twee nieuwelingen in de redactie wat meer oog hebben voor mijn dichtende sexegenoten of wellicht willen stimuleren dat er dames zijn die serieus met light verse aan de slag willen.
Groetjes,
Leonora