Gebruikersnaam en wachtwoord:
Hoe fliederefladdert op zoek naar zichzelvehet eenzame zielke door 's Heemels gewelve.Wat fladdert ge zielke, met vlijtige vlerken spiedt ge rondomme in het zalige Zwerk?"Ik zoek", sprak het zielke, "in licht en in schaûwBlavatsky en Krishna alnevens god Lou.'k En zocht in mijn leven den heiligen graaldoch vind het Hiernamaals maar eendlijk en kaal.'k En zie hier geen Cayce, geene elementalen;laat staan megalitische Kelt'se spiralen.'k En was van heer Gurdjieff en Hahnemann vol,van Tikulti-Ninurti en de Bardo Thodol.'k En dweepte met Rhâdârâm Sita Lakhsmi,de Maitreya, Sai Baba en de theosofie.'k En deed aan I Tjing de Tarot, las de Veda.Als sjamaan smookte ik gers; ja, ik wérd Castaneda!'k En las geeren Sheldrake en was fier epigoonvan Hubbard, Adamski; ja, zelfs van Piet Vroon.Maar nu? Zelfs geen Helle geen Eeuwige Brand.'k En heb hier geene moer aan Emile Ratelband.Geen chakra's, geen Alfa geen Zen en geen prana:'t En lijkt hier verdomme wel net het Nirwana!" ""Ach zielke", zoo sprak ik vol deernisse, "och armege kunt u nochtans toch aan ééne troost warmen.Het maakt alles niet uit, dus wat kan het u deeren:ge zult immers varings weêr reïncarneren?"
eendlijk= saaigers= grasvarings= spoedigHet is de maand van de spiritualiteit en gisteren was de sterfdag van Guido Gezelle, dus we slaan maar eens twee vliegen in één klap.