Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: De Willem Wilmink Dichtwedstrijd 2025!

De Willem Wilmink Dichtwedstrijd 2025! 11 dec 2024 17:29 #1

• Remko
  • Remko's Profielfoto
  • Admin
  • Ontvangen bedankjes 63

Beste dichter,

ik zou je missen als het mocht

Is de zin die Twan Vet bedacht heeft voor de 29e Willem Wilmink Dichtwedstrijd. De gastdichter van 2024, Rosa Schogt, heeft Twan gevraagd als gastdichter voor 2025.
De bedachte regel moet er letterlijk en ongewijzigd in voor komen, in het begin, aan het eind, of ergens middenin. Bovendien mag de zin niet enkel als titel worden toegepast, maar deze moet onderdeel zijn van het gedicht. Er kan slechts één gedicht ingezonden worden.

U kunt dit tot en met zondag 2 maart 2025 sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Bibliotheek Almelo, Postbus 189, 7600 AD Almelo.
Door het insturen van een gedicht geeft u toestemming tot publicatie of voordracht tijdens de prijsuitreiking.
De feestelijke prijsuitreiking vindt plaats op zondag 16 maart om 15.00 uur in ons Leescafé Feijn Lunchen & Lezen.

Over Twan Vet
Twan Vet (Seoul, 1998) schrijft poëzie, proza en liedteksten. Zijn gedichten verschenen in literaire tijdschriften zoals Hollands Maandblad, Het Liegend Konijn en Revisor. Ook schrijft hij voor cabaret en theater en leest hij zijn werk voor op podia en literaire festivals zoals Crossing Border en Dichters in de Prinsentuin. Van 2021 tot 2024 was Vet stadsdichter van Amersfoort. De komende jaren werkt hij aan meerdere boeken bij uitgeverij De Bezige Bij. In juni 2025 verschijnt zijn poëziedebuut.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Knallende Discussie

lont

Ik zei dat het zo klaar is als een klontje
Dat vuurwerk is bestemd voor onbeschoften
Maar beide kerels hadden een kort lontje