Het vuur moet je met olie blussen,
de stormvloed keren met een bres,
verdriet moet je met kolder sussen
en liefde zoeken in de fles.

Je dorst moet je met pekel lessen,
je honger stillen met venijn,
de oorlog met geslepen messen
en wonden helen met azijn.

Het nieuwe jaar begon met wijn,
met schransgelagen en jenever,
o, dat het vlug voorbij mag zijn,
dat wens ik jou uit gans mijn lever!

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Klaagzang van een rayonhoofd

Rayonhoofd
Chat GPT
 
Mijn Black en Decker hoeft niet klaargezet
Het heeft alweer in weken niet gevroren
We hadden het nog één keer willen horen
Maar nooit meer ‘It giet oan’, want ‘It ken net’
 
Die ijsmuts kan de kast in voor een pet
Ik hoor zo langzaamaan tot de folklore
En heb mijn uitje en de moed verloren
Want nooit meer ‘It giet oan’ want ‘It ken net’
 
Het ‘Hart van Nederland’ vroeg laatst belet
‘Kunt u in dikke jas en op uw noren
En met zo’n rare klep over uw oren
Eerst zeggen: ‘It giet oan’, dan ‘It ken net’?’
 
De vrouw stuurde me gisternacht uit bed
Omdat mijn dromen tot het ochtendgloren
Haar telkens bij de nachtrust bleven storen:
'Jij schreeuwt maar: ‘It giet oan’, maar ‘Dit ken nét’!
 
Wij waren helden van het Pompeblêd
Maar nu zijn alle Hoofden senioren
Komt Magere Hein tot slot ons zieltje scoren
Dan zegt ie: ‘It giet oan’, maar jullie..’Net’