ivooliviermiddendorp
Foto: © Olivier Middendorp
 
Vandaag, 13 juli, wordt Ivo de Wijs 77. 
Het vrije vers feliciteert hem van harte!
 
Haar haren waren lang en ravenzwart
Haar mond was mooi, haar ogen nog veel mooier
Zij droeg een donkerrode overgooier
En kleine felle vlammen in haar hart
 
En hij was blond, misschien wat klein van stuk
Maar sterk en vrolijk, en hij rook ook lekker
Hij had een bruine pet, een zwarte jekker
En ogen die verlangden naar geluk
 
Zo wandelden ze samen, hij en zij
Hun entourage was de stille hei
Zo liepen zij, het ideale paar
Op 23 meter langs elkaar
Een liefde door het noodlot uitgewist
Een meisje en een jongen in de mist
 
De jarige gaf toestemming dit vers uit Vroege vogels vandaag hier te plaatsen, waarvoor dank!
 
 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Topper



Laatst vroeg Mark ineens aan moe
Mag ik naar de Toppers toe
Dat is voor politici
Het leukste dat bestaat
Jongen da's een mooi besluit
Jij moet er een keertje uit
Soms ben je het zat
Al die drukte dat debat

Want ze doen me toch vervelend
Je bedoelt het altijd goed
Ga maar zwiebelen en zwaaien
En waarom zou je niet vragen
Of soms Halbe en Jeanine
Ook de boel eens laten waaien

Heel de dag is het dan feest
Tot je in alle kranten leest
Dat Mark Rutte naar de Toppers is geweest

Mag ik dan ook zonder jas
En met papa's vlinderdas
Als je dan maar zorgt
Dat je geen nare koutjes pakt
In je nette overhemd
Dat zo om je borstkas klemt
En bretels, zo word
Je een beetje net als Jort

Al dat volk in de Arena
Is ook koddig aangekleed
Want dat hoort zo bij de Toppers
De muziek is niet te harden
Maar dat geeft geen ene reet
Want ze waren bij de Toppers

En je krijgt van Gerard Joling
Achteraf een warme hug
En op Facebook en op Twitter
Kun je daarna niet meer stuk

Voor de peilingen een feest
Als je in de kranten leest
Dat je heerlijk naar de Toppers bent geweest.
 )
(Voor de melodie moet je maar even hier klikken: https://www.youtube.com/watch?v=m7IkYm8jnlk