Forumland
Flickr.com  - cartoon: Jos collignon
 
Thierry wil een Hopsie Topsie land
Alleen voor echte vrienden en vriendinnen
Die mogen als ze lid zijn daar naar binnen
Je leest er enkel nog de Forum krant
 
Scholen zijn er waar je Thierry’s leert
De bakker vraagt er voor een pistoletje
Op zaterdag twee en een half Baudetje
De kapper die je als de Leider scheert
 
Je kunt er met gelijkgestemden daten
Het bruine overhemd krijg je cadeau
De borrelpraat is ook van dat niveau
 
Er is maar ene maat om mee te meten
Een land van Amor vincit omnia
Vertaald: de vrouwen zeggen altijd ‘JA’
 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Kunstenmaker

VanMeegerenWikimediacommons
Kunstschilder en meestervervalser Han van Meegeren
Bron: Wikimedia Commons
 
U houdt van Kunst? Wat dacht u van Vermeer?
Die staat bij kenners danig in de gunst
Maar volgens mij is dat zwaar overdreven
 
Ik maak dat simpel na, dat is geen kunst
Als ik iets maak wordt het hem toegeschreven
Door kenners met een wijdverbreide faam
 
Het brengt goed op, ik kan er ruim van leven
En toch zet ik gewoon mijn eigen naam
Ik kort die altijd af als ik signeer
 
Maar dat mijn hert, waarbij Vermeer verbleekt
Niet wordt erkend als echte Kunst: dát steekt
  
Uit Jaap van den Born: 't Is toch niet waar! (2013)

 
hertmetjong
Han van Meegeren: Hert met jong  (1927)