Het ongedierte heeft zich in de Kamer
Als volksvertegenwoordiger vermomd
Sist zacht over omvolken en het gromt
Het maakt debatten steeds onaangenamer

Met dreiging en misleiding als tactiek
Verpakt als recht je mening vrij te uiten
Gaat het zich ruim en ongeremd te buiten
Aan oude xenofobe retoriek

Het provoceert en sart en tart de regels
Net als gebroed dat je van vróeger kende
Gedijt het slechts bij chaos en ellende
Maar kruipt bij daglicht weg onder de tegels

Met hoofd en hart moet je ze wéér bestrijden
Om niet naar boze tijden af te glijden
 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Kwestie van tijd

brandnetel
Pixabay
 
Wie brandt zich nog aan deze netel,
gelooft nog in Baudetterie?
Straks zit hij op zijn laatste zetel
als Forum voor Egomanie.