Ik ben nog lang niet levensmoe
Ik wil nog naar van alles toe
En nog veel meer

Naar Yokohama, naar mijn pa
Naar Phantom of the Opera
Naar Wormerveer

Maar alles iseen zoveel
Want telkens doe ik maar een deel
Dan stopt het weer

Mijn volgend reisje is nu naar
Het verre vreemde Tibet waar
Ik mij bekeer

Als ik me aan ’t Boeddhisme wijd
Zodat ik als ik overlijd
Reïncarneer

Mijn volgend leven kom ik toe
Aan alles wat ik nu niet doe
En nog veel meer


(Niet ingezonden bijdrage voor de Willem Wilminkwedstrijd)

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Bij de dood van een Griekse bard



Zijn hoge stem, zijn baard, zijn lange haren
De zanger, ooit van Afrodites kind
Werd door een trouwe schare fans bemind
En raakte met zijn liedjes vele snaren

Ook ik werd destijds in mijn jonge jaren
Geraakt door Demis en zijn vriend de wind
En dacht een man die deze tekst verzint
En zo mooi zingt die zal het lot wel sparen

Ik was helaas naïef, ook deze Griek
Werd door het spook dat kanker heet besprongen
En, veel te jong nog, ongeneeslijk ziek

'Forever' heeft hij jarenlang gezongen
'And ever' zong hij daar dan achteraan
Maar wist natuurlijk: eeuwig zal niet gaan