Marijke zei: ‘Je moet het leven vieren.
Al woon je in een saai appartement,
geniet alsof je op vakantie bent
door heel je huis met slingers te versieren.’

Voor haar was de kantoortuin ook te grauw,
een saai en onaantrekkelijk gebeuren,
dus is ze hier de boel wat op gaan fleuren:
het lijkt wel een resort in ons gebouw.

Vandaar dat ik het toch eens ga proberen:
een flexplek met een handdoek reserveren. 
 
 

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Een hondenleven



ik kocht je steeds het allerbeste voer
al heb je dat bij leven nooit geweten
je schroomde niet om keutels op te eten
en peuzelde de kruimels van de vloer

ik kreeg je toen je één was van een boer
je had een keer naar kinderen gebeten
sindsdien lag je te kwijnen aan een keten
je dagen sleet je wakend op de cour

zo anders werd het toen ik jou in huis nam
ineens had ik gezelschap voor een praatje
je leerde mij de notie hondse trouw

je kwispelde zodra ik 's avonds thuiskwam
je was een lief en uitgelaten maatje
en blafte ook veel minder dan mijn vrouw