Welkom,
Gasten
|
|
(Wikimedia Commons) NAAR DE SUPERMARKT Mijn dagelijkse loopje naar de super op de hoek Ik leef bewust, ik koop mijn groente vers, niet ingevroren Een halfje bruin (en vanzelfsprekend kies ik voor volkoren) Alleen als ik visite krijg koop ik ook weleens koek Natuurlijk koop ik fruit, uitsluitend van een bio-teler Wat vleesvervangers of wat vis, heel soms een stukje vlees Waarbij ik altijd op het etiket de herkomst lees Ik maak de laatste jaren keuzes alsmaar principiëler Maar als ik naar de kassa’s loop zie ik het schap met wijn Ik zie de planken IPA en de trappistenbieren Ik denk dan altijd: Ach, had ik dit gangpad maar gemeden Ik zie ook Mars, Twix, Milky Way en dat soort zoetigheden Besluit mij tegen beter weten in maar te plezieren Tenslotte kan een mens niet elke dag verstandig zijn (Nieuwsfeit: Supermarkten ondernemen nauwelijks stappen om hun aanbod gezonder te maken. Er wordt nog veel reclame gemaakt voor ongezond eten en de winkels zijn vaak ingericht op het kopen van ongezond voedsel.) |
Volg Bart Adjudant ook op YouTube
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Jacob van Schaijk, John de Rooy, Riet Bredemeijer-van Kempen, Christian Goijaarts, Wim Gabriels
|