Ons kippetje Yvonne heeft ons verlaten,
ze zal voortaan geen eieren meer leggen.
Zo'n pluimenbos, daar viel niet mee te praten,
behalve “tok” wist zij niet veel te zeggen.
Een beetje dom of enkel braaf, gedwee?
De underdog, al heeft ze nooit geblaft.
De bazige, de felste van de twee
(Yvette dus) heeft haar meermaals afgestraft.
Yvonne, zij kreeg een grafje bij de ren
waar nu per dag één eitje valt te rapen.
't Is slechts een kip waardoor ik treurig ben,
waardoor zoonlief vannacht niet in kon slapen.
Maar in de hemel vieren ze nu feest:
het is al lang geen kip aan 't spit geweest...