Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Ons kippetje Yvonne

Ons kippetje Yvonne 05 jan 2010 20:33 #1

Ons kippetje Yvonne heeft ons verlaten,
ze zal voortaan geen eieren meer leggen.
Zo'n pluimenbos, daar viel niet mee te praten,
behalve “tok” wist zij niet veel te zeggen.

Een beetje dom of enkel braaf, gedwee?
De underdog, al heeft ze nooit geblaft.
De bazige, de felste van de twee
(Yvette dus) heeft haar meermaals afgestraft.

Yvonne, zij kreeg een grafje bij de ren
waar nu per dag één eitje valt te rapen.
't Is slechts een kip waardoor ik treurig ben,
waardoor zoonlief vannacht niet in kon slapen.

Maar in de hemel vieren ze nu feest:
het is al lang geen kip aan 't spit geweest...
Voor mijn gezongen gedichten, zie veradebrauwer.punt.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Cholesterolbommen


Uw administratoren zijn al druk bezig met het kerstmenu. Op redactieborrels alleen kan men immers niet leven. Omdat de huidige weersomstandigheden vragen om een voedzaam maal (en omdat Sonja Bakker zóó 2009 is) gaan we dit jaar voor stevige kost:

Ossenstaartmergpijpjes
Elzasserhamschijven
Casselerribkluifjes
Reuzelpaté

Evenementenbier
Schwarzwalderkirschtorte
Blauwaderschimmelkaas
Spekzwoerdhaché