|
Welkom,
Gasten
|
|
Garmisch
We gaan met nieuwjaar nooit meer van de schans De afsprong en het hemelwaartse zweven Als metafoor van heel ons lieve leven De daling en de diepte, de balans Nul een Nul een verliest meteen haar glans Ik staarde als een bokser in de touwen Naast kussens en een kater opgevouwen Naar Hermann Froemel glijdend in cadans De NPO ontdekt na driekwart eeuw Er wordt hier nergens meer van afgegleden Dus waarom er nog zendtijd aan besteden We hebben ook geen berg en haast geen sneeuw Maar wel die Strauss, ik moet me straks bedwingen Niet uit mijn vel of uit het raam te springen |
|
Laatst bewerkt: 31 dec 2024 12:53 door Niek Kalberg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
Het is normaal, maar toch verbaas je
je elk jaar weer als het gebeurt
en je een eerste teer groen waasje
aan linden langs de gracht bespeurt.
Een stil terras. Het meisje naast je -
dat je geen lachje waardig keurt
-spiekt in haar spiegeltje: ze kleurt
nog niet echt bij. Lieftallig dwaasje.
Een windje dat naar aarde geurt,
strijkt langs je wang; afwezig blaasje
een vliegje weg. Je kater zeurt.
Het meisje krijgt bezoek: raar baasje,
een bleke boekenwurm of nerd.
Tevreden nip je van je glaasje.