Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Garmisch

Garmisch 31 dec 2024 12:19 #1

  • Niek Kalberg
  • Niek Kalberg's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 1523
  • Ontvangen bedankjes 3193
Garmisch

We gaan met nieuwjaar nooit meer van de schans
De afsprong en het hemelwaartse zweven
Als metafoor van heel ons lieve leven
De daling en de diepte, de balans

Nul een Nul een verliest meteen haar glans
Ik staarde als een bokser in de touwen
Naast kussens en een kater opgevouwen
Naar Hermann Froemel glijdend in cadans

De NPO ontdekt na driekwart eeuw
Er wordt hier nergens meer van afgegleden
Dus waarom er nog zendtijd aan besteden
We hebben ook geen berg en haast geen sneeuw

Maar wel die Strauss, ik moet me straks bedwingen
Niet uit mijn vel of uit het raam te springen
Laatst bewerkt: 31 dec 2024 12:53 door Niek Kalberg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Festina Lente

Het is normaal, maar toch verbaas je
je elk jaar weer als het gebeurt
en je een eerste teer groen waasje
aan linden langs de gracht bespeurt.

Een stil terras. Het meisje naast je -
dat je geen lachje waardig keurt
-spiekt in haar spiegeltje: ze kleurt
nog niet echt bij. Lieftallig dwaasje.


Een windje dat naar aarde geurt,
strijkt langs je wang; afwezig blaasje
een vliegje weg. Je kater zeurt.
Het meisje krijgt bezoek: raar baasje,

een bleke boekenwurm of nerd.
Tevreden nip je van je glaasje.