Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Het getal van het beest, een ballade

Het getal van het beest, een ballade 03 juni 2025 15:31 #1

  • Niels Blomberg
  • Niels Blomberg's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Schoonschrijver
  • Berichten: 2721
  • Ontvangen bedankjes 2421
Er wonen leugens in je mond.
Elk nieuwsbericht is vals, zeg jij.
Jouw waarheid smijt je in het rond
vol pathos, spuug en razernij.
Wie twijfelt aan jouw woordenbrij
en dit laat horen onbevreesd
die boet voor deze hovaardij.
Je bent het beest!

Je voelt je thuis laag bij de grond,
bent erg bekwaam in slanggeglij
en wentelt in de verse stront
veelal van eigen makelij.
Gaat iemand niet voor jou opzij
dan treft jouw gif zijn lijf en geest.
Je deinst niet terug voor dit karwei.
Je bent het beest!

Je bent de leider van een bond,
maar ieder lid is jouw lakei.
Ze kruipen voor je als een hond
en dat maakt jou en hen erg blij.
Ze zijn zo graag van de partij.
Jou zien en horen is hun feest
en jij geniet van kruiperij.
Je bent het beest!

Jij prins van sater en harpij,
van donderwolken en tempeest,
die opbloeit in het hulpgeschrei,
je bent het beest!

Zie ook www.hetvrijevers.nl/index.php/forum/verg...n/22288-mathematrics
Op bit.ly/mathematrics kun je zelf checken, dat dit gedicht 666 letters bevat
Wie nog een aardige dichtbundel zoekt kan hier terecht:
waterdichter.blogspot.com/p/verkoop-van-boekjes.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Nachtwacht

nachtwacht
Fotobewerking: Christiaan Abbing
 
Het schermpje van mijn telefoon flitst aan
't Is drie uur 's nachts, de buurtapp staat paraat
Alert op elk verdacht geluid op straat
Om midden in de nacht alarm te slaan
 
Nu heeft er iemand een gebonk gehoord
Een ander meldt volledig overstuur
Een donkere gedaante op de muur
Bij wie wordt er gestolen - of gemóórd?
 
De buurtpreventie-app raakt buiten zinnen
Een buurman roept al op tot harde strijd
Waardoor ik mij genoodzaakt voel te sturen:
 
'Ga maar weer lekker slapen, lieve buren!
Ik ben mijn voordeursleutel weer eens kwijt
En klim nu door een bovenraam naar binnen'