Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Platgeslagen

Platgeslagen 24 apr 2026 17:42 #1

  • Maarten van Petersen
  • Maarten van Petersen's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Plezierdichter sinds 1983
  • Berichten: 1542
  • Ontvangen bedankjes 4723
Platgeslagen

Een spin in huis? Dan kijkt mijn Loes steeds sipper
Ze gilt en ik kom aangesneld
Dan word ik weer haar redder met een slipper
En vaak ook haar pantoffelheld



foto: mvp
Nu twee co-creatie wielertopobundels verkrijgbaar: www.bravenewbooks.nl/tourdehenk
Laatst bewerkt: 24 apr 2026 17:43 door Maarten van Petersen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Platgeslagen 25 apr 2026 15:04 #2

Ha Maarten,

Spinnen sla je niet plat. Die zet je netjes buiten. :-)

Groeten,
Riet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Maarten van Petersen

Platgeslagen 25 apr 2026 15:33 #3

  • Steven van der Burg
  • Steven van der Burg's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • De rijmende rijder
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 548
Bij Maarten kun je daar naar fluiten
Die zet alleen de bloemen buiten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Platgeslagen 25 apr 2026 19:09 #4

  • Maarten van Petersen
  • Maarten van Petersen's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Plezierdichter sinds 1983
  • Berichten: 1542
  • Ontvangen bedankjes 4723
Riet Bredemeijer-van Kempen schreef :
Ha Maarten,

Spinnen sla je niet plat. Die zet je netjes buiten. :-)

Groeten,
Riet

Geen zorgen Riet, dit heroïsch relaas speelt zich af in een fictieve light verse-wereld. In het echte leven zet ik niet alleen spinnen netjes buiten, maar vang ik ook muizen (binnen) en soms een rat (in de tuin) levend in van die vangkooitjes, waarna ik ze een eind verderop in de polder weer los laat, alwaar ze nog een lang en gelukkig knaagdierleven kunnen leiden.

Diervriendelijke groet, Maarten
Nu twee co-creatie wielertopobundels verkrijgbaar: www.bravenewbooks.nl/tourdehenk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Afgevinkt

Ik ga vanavond maar een rookkring blazen
En mijn jeneverglas blijft ook niet droog
Ik hef het in de blauwe walm omhoog
En zal daarna eens stevig door gaan dazen
Als eerbetoon aan Simon Vinkenoog 

Als dichter niet een van die houten klazen
Vol zelfbeklag en mooie spanningsboog
Ik snapte wel geen bal van zijn betoog
Maar liet me altijd blij door hem verbazen
En rook een joint op Simon Vinkenoog 

Maar weinigen die ooit zijn werk herlazen
Het ging meer om de mens, de demagoog
Die met verruimde geest zijn verzen spoog
En woedend over liefde stond te razen
Vaarwel, vaarwel, o Simon Vinkenoog!

De blinde, hersenloze New-Agedwazen
Verloren hun partij-ideoloog
Maar zaterdag verschijnt een regenboog
Als regenwolken worden weggeblazen
Als eerbetoon aan Simon Vinkenoog 

Dan schuiven ze hem zachtjes in de oven
-Hoe tragisch is het sterven van een kind-
Daar wordt een flink pak hasjiesj bijgeschoven
Wij blijven achter, blowing in the wind