Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Reünie van K3

Reünie van K3 13 mei 2026 08:24 #1

  • Pim van Os
  • Pim van Os's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • instagram: @plezierdichterpim
  • Berichten: 236
  • Ontvangen bedankjes 1106
Reünie van K3

Josien die zeven maanden zwanger was
Kwam langzaam naar het podium geschoven
Ze hupste daar de cola uit haar glas
En even kwam het kind in haar naar boven



Wikimedia Commons

R1 was: Marieke was, hoogzwanger als ze was,
R2 was: Langs moeders naar het podium geschoven
Laatst bewerkt: 13 mei 2026 12:55 door Pim van Os.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reünie van K3 13 mei 2026 09:58 #2

  • Wim Meyles
  • Wim Meyles's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • taalhumorist
  • Berichten: 3523
  • Ontvangen bedankjes 7164
Heerlijk, om weer zo'n originele woordspeling van je te lezen, Pim! De context die je erbij gekozen hebt, biedt ook nog eens een meerwaarde.

Regel 3: prachtig woordgebruik!

Klein aandachtspunt: tweemaal 'was' in regel 1 is niet fraai. Zeker in zo'n kort vers moet alles in de puntjes zijn.

Hartelijke groet,
Wim
www.wimmeyles.nl

Nieuwste boek: Olijke dichtsels (light verse, 2025)
Laatst bewerkt: 13 mei 2026 09:59 door Wim Meyles.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Pim van Os

Reünie van K3 13 mei 2026 11:23 #3

  • Frits Criens
  • Frits Criens's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 2937
  • Ontvangen bedankjes 3054
Dag Wim,
'Klein aandachtspunt: tweemaal 'was' in regel 1 is niet fraai. Zeker in zo'n kort vers moet alles in de puntjes zijn.'
Ik vind dat eigelijk juist apart. Misschien om dat het grammaticaal gezien een ander woord is?

Groetjes,
Frits
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Pim van Os

Reünie van K3 13 mei 2026 12:53 #4

  • Pim van Os
  • Pim van Os's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer gerenommeerd forumlid
  • instagram: @plezierdichterpim
  • Berichten: 236
  • Ontvangen bedankjes 1106
Ha Wim en Frits,

Tweemaal 'was' vond ik net aan kunnen, maar fraai is anders. Ik heb een nieuwe versie toegevoegd. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reünie van K3 13 mei 2026 18:11 #5

  • Wim Meyles
  • Wim Meyles's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • taalhumorist
  • Berichten: 3523
  • Ontvangen bedankjes 7164
Ha Frits,

Ik snap je zienswijze wel, maar ik denk dat hier het esthetische aspect vooral een rol speelt. Naar mijn idee heeft Pim het mooi opgelost.

Hartelijke groet,
Wim
www.wimmeyles.nl

Nieuwste boek: Olijke dichtsels (light verse, 2025)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Pim van Os
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Hulp van boven

regen
Pixabay
 
In een hete periode
kwam in Boerennederland
het gebed weer in de mode:
zon had ook een schaduwkant.
 
Droogte kwam zo ongelegen
dat men om depressies bad.
Nou, die hebben we gekregen,
sinds oktober is het nat.
 
Tegenslag in mensenlevens?
God biedt uitkomst, telkens weer,
maar vergun me dat ik tevens
hier een leidraad presenteer.
 
Het klimaat met Hem bepraten?
Bid gerust, maar vraag met mate.