Hoi Hendrikje,
Ik zie nu pas dat je mij aanspreekt bij een limerick van Christian die ondertussen zeer terecht de voorpagina heeft gehaald. Ik zelf vind het ook zonde om in de draad van iemand anders (en eigenlijk waar dan ook) weer die saaie en eerder gevoerde limerick discussie op te rakelen (maar ja, jij begon er zelf weer over

) Maar ik vind het ook wel beleefd om even te reageren als je mij bij naam noemt.
Geen probleem hoor dat het ene ritme je beter ligt dan het andere, ieder zo z'n eigen voorkeur, precies wat John hierboven ook zegt. Ik heb de anapest niet uitgevonden dus je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen. Je staat er overigens niet alleen voor hoor, een heel cruiseschip met senioren (zie afbakvers 46, bijdrage 8 ) denkt er hetzelfde over als jij.
Ik ben zelf meer van de opvatting 'nooit te oud om iets nieuws uit te proberen' en net als John ga ik een nieuwe uitdaging dus niet uit de weg.
Heb je al eens gekeken bij het huidige afbakvers trouwens? Maar liefst 10 dichters tonen daar aan dat ze minder moeite hebben met een anapestische limerick dan jij. En er zitten al een paar (ik geef toe, niet allemaal) zeer geslaagde exemplaren tussen.
Mocht je nou toch, ondanks je duidelijke en herhaalde voorkeur, alsnog eens een poging willen wagen, dan heb je nog t/m woensdagavond de tijd om in deze prachtige nazomer de deuren van je comfortzone eens wijd open te gooien en een dappere stap naar buiten te zetten. Ik weet zeker dat de jury dat zal waarderen!
Vriendelijke groet, Maarten