Wat attent van je, René, dank je! Ik maak het goed hoor

en hoop dat jij en alle stamgasten hier het ook goed maakt/maken.
De reden dat ik de afgelopen tijd hier niet heb meegedaan is dat mijn focus op andere dingen gericht is geweest. Diverse zaken en wat schrijven betreft, voornamelijk op intuitief schrijven.
Het is toevallig en leuk nu van je te horen en even aan jullie te denken, omdat ik zojuist een nieuw
dichtavontuur ben begonnen. En toen dacht ik aan HVV en aan jullie allemaal. Het nieuwe project is weliswaar niet light verse, maar is wel in strakke jambische vijfvoeters, waarin ik de afgelopen jaren, vnl. door het snelsonnet, zoveel oefening in heb gehad.
Ik ben nl. begonnen met de vertaling van een gedichtenbundel met meer dan 100 gedichten uit het Engels naar het Ned (The Gifts of God, door Helen Schucman), een liefdewerk, van haar en van mij. Bijna alle gedichten zijn in jambische vijfvoeters geschreven, hier en daar met rijm, en een klein deel is prozagedicht in jambe. Ik heb me tot doel gesteld om het melodische karakter van de verzen te behouden door het metrum strikt te volgen en waar mogelijk het rijm te behouden waar het origineel dat ook heeft. Geen kleine uitdaging!
Dat is waarschijnlijk meer info dan je verwachtte te krijgen ...! Ik beloof dat ik weer af en toe jullie hier zal bezoeken om mee te genieten van de lichte verzen die hier als zoete bramen in een nazomerbos te plukken zijn!
Hartelijke groet,
Hendrikje