Even nog wat bijpraten over het “ER IS LIGHT”-project.
Wellicht hebben de eerste bestellers hun boek in huis of valt ie heel gauw in de bus.
Hopelijk vinden jullie het net zo’n prachtbundel als ik het vind.
Mede door de belangeloze medewerking van alle dichters was het allemaal mogelijk om deze bundel te realiseren. Nogmaals iedereen hartelijk dank voor jullie bijdragen in dichtvorm!
Van tevoren was het moeilijk in te schatten hoe we het financieel zouden gaan inkleden.
De kosten die gemaakt werden voor o.a. proefexemplaren, ISBN-aanvragen, porti, een KB-exemplaar en één recensie-exemplaar (nee, niet die van Wouter

) dienden uiteindelijk weggestreept te worden tegen de uiteindelijke opbrengsten.
Door de gestage verkoop de eerste dagen bij Mijnbestseller.nl gaat dit lukken!
Met name de hardcover-verkoop daar zorgt ervoor dat we op dit moment van schrijven precies quitte spelen.
De opbrengsten op de paperback bij o.a. Bol.com en alle andere erkende boekwinkels zullen zeer waarschijnlijk niet heel veel dubbeltjes meer opleveren . Dat komt met name door de relatief hoge marges die worden doorberekend aan het Centraal Boekhuis en vooral Bol.com.
De redactie heeft in ieder geval besloten om wat er aan positief saldo overblijft straks ten goede te laten komen aan het in standhouden van de website van Het vrije vers. (Je moet dan denken aan de kosten van webhosting en een mogelijke verbetering van de software).
Over ongeveer een half jaar zal ik jullie hier op het forum inzicht geven in de cijfers.
Het leek me goed dit jullie alvast te laten weten.
Groet,
Mede namens de redactie
Remko