Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Lichtvoetig IV

Lichtvoetig IV 27 okt 2020 07:15 #1

• Hans Mooi
  • Hans Mooi's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 461
Ik probeerde deze bundel te bestellen via de knop op de voorpagina (onder de bijdrage van Wim). Bij dat e-mailadres staat echter geen @.
Kan iemand me even vertellen hoe ik kan bestellen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lichtvoetig IV 27 okt 2020 09:14 #2

• Inge Boulonois
  • Inge Boulonois's Profielfoto
  • Admin
  • dichter
  • Ontvangen bedankjes 2551
Goedemorgen Hans,
Ik heb aangenomen dat iedereen wel weet dat je de X in het e-mailadres door een @ moet vervangen.
Met de X beschermen we onze site voor digitale onverlaten.
Ik voeg x=@ straks toe.
Groet,
Inge
www.ingeboulonois.nl
dichter & schilder
Laatst bewerkt: 27 okt 2020 09:27 door Inge Boulonois.

Lichtvoetig IV 27 okt 2020 20:14 #3

Ik heb de bundel Lichtvoetig IV vandaag per post gekregen. Leuk!
Geen recensie, maar een paar losse observaties - zonder spoilers voor anderen, hoop ik (anders nu stoppen met lezen!):

• Opvallend veel verzen over een zeker virus dat de wereld rondgaat; daar maakte ik me bij mijn inzending ook schuldig aan, maar het drukt een zeker stempel op de bundel. Laten we maar zeggen dat light verse een goede manier is om met de alledaagse werkelijkheid om te gaan. Extra leuk dat de drie 'finaleverzen' geen van alle over de pandemie gingen.

• Ik heb het gevoel een aantal namen in deze bundel te missen; bijvoorbeeld van een aantal finalisten van vorig jaar. Hebben ze niet ingezonden, of kwamen ze niet door de ballotage?

• De meest opvallende bijdrage vond ik die van Thom Hamer; benieuwd of die hier op 't forum nog verdere discussie oproept.

• De eindredactie heeft hier en daar wat steekjes laten vallen; doorgaans wel vergeeflijke typefoutjes, maar een enkele keer bemoeilijkte het het lezen of begrijpen van een vers.

• Ik heb even zitten grinniken omdat de bundel opent met een vers van mij... dat ik helemaal niet ingezonden heb. Zangfietspad maakte vorig jaar al deel uit van mijn inzending. Ik vond het zelf ook wel een aardig vers, maar om 'm nu twee keer te publiceren... :P
Al met al een aardig bundeltje. Dank aan STEM en aan de jury voor hun noeste arbeid. Ik ben benieuwd naar jullie indrukken!
Laatst bewerkt: 27 okt 2020 20:16 door Christiaan Abbing.
Bedankt door: Arjan Keene

Lichtvoetig IV 27 okt 2020 21:46 #4

• Arjan Keene
  • Arjan Keene's Profielfoto
  • Admin
  • Ontvangen bedankjes 293
Dank, Christiaan. Hier nog geen post, maar ik heb (nog) niet besteld. ;-) Weet iemand of de bundel net als vorige keren wordt toegezonden aan degenen die er in staan?

Lichtvoetig IV 28 okt 2020 16:06 #5

• Niels Blomberg
  • Niels Blomberg's Profielfoto
  • Forumgod
  • Schoonschrijver
  • Ontvangen bedankjes 1929
Arjan Keene schreef :
Weet iemand of de bundel net als vorige keren wordt toegezonden aan degenen die er in staan?
Bij mijn weten wel, vandaag lag de bundel op de mat.

Christiaan Abbing schreef :
Opvallend veel verzen over een zeker virus dat de wereld rondgaat; daar maakte ik me bij mijn inzending ook schuldig aan, maar het drukt een zeker stempel op de bundel. Laten we maar zeggen dat light verse een goede manier is om met de alledaagse werkelijkheid om te gaan.
Bij mij was dat een bewuste keus.

De meest opvallende bijdrage vond ik die van Thom Hamer; benieuwd of die hier op 't forum nog verdere discussie oproept.
Nonsense-rijm dat bij mij geen beeld oproept.
Sommige klanken zijn niet onaardig: gekeeuwde hellewracht, weefse keligheid. Voor mijn gevoel blijven deze vondsten een beetje in de lucht hangen.

Ik heb even zitten grinniken omdat de bundel opent met een vers van mij... dat ik helemaal niet ingezonden heb. Zangfietspad maakte vorig jaar al deel uit van mijn inzending.
Ik dacht al: heeft Christiaan stiekem oud werk ingestuurd?

Lichtvoetig IV 28 okt 2020 16:41 #6

• Inge Boulonois
  • Admin
  • dichter
Ik heb de organisatie van Stem Lichtvoetig geattendeerd op jullie vragen in de hoop op klip-en-klare antwoorden.
Zelf heb ik de bundel nog niet.
Ik herinner me dat tussen mijn eigen gedichten ook wel eens een eerdere inzending stond.
Dat heb ik toen maar als compliment beschouwd :-)
Groet,
Inge.
www.ingeboulonois.nl
dichter & schilder

Lichtvoetig IV 28 okt 2020 18:30 #7

• Inge Boulonois
  • Admin
  • dichter
Bericht uit Emmen: iedereen die in de bundel is opgenomen, krijgt een bundel toegestuurd.
www.ingeboulonois.nl
dichter & schilder

Lichtvoetig IV 28 okt 2020 18:41 #8

• Arjan Keene
  • Arjan Keene's Profielfoto
  • Admin
  • Ontvangen bedankjes 293
Yep, de bundel is geland. Ik was natuurlijk weer wat ongeduldig. ;-)
Leuk, zo bladerend. Inderdaad wat redactionele dingetjes, volgens mij is er in het voorwoord van Ivo tussen de twee pagina's in ook iets weggevallen, of zie ik dat verkeerd?
Ik denk, Christiaan, dat in jouw geval als regerend kampioen een extra vers door de redactie is ingeschoven, inderdaad een doublure tov vorig jaar. Maar ja, welke malloten gaan al die bundels vergelijken? ;-) Mooi formaat blijft het, prettig handzaam.
Ben het wel met Niels eens dat de bijdrage van Thom Hamer in de nonsensicaliteit blijft hangen als doel op zich.

Maar ik ga vrolijk verder lezen in de coronabundel !
Barman, doe mij maar anderhalve meter bier!
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Eerste trein naar Eemshaven (Florette)

De gure wind, de bleke zon
De kilte van het leeg perron
Het stootblok vormt hier een symbool
Van elke reis is Roodeschool het eindstation