Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Reactie op Juffrouw van Engelen

Reactie op Juffrouw van Engelen 29 mrt 2012 19:04 #1

• Niels Blomberg
  • Niels Blomberg's Profielfoto
  • Forumgod
  • Schoonschrijver
  • Ontvangen bedankjes 1764
Deze reactie schrijf ik met enige gêne, maar het moet toch maar. (Om te spreken met de spin Sebastiaan: "Ik heb zo'n drang van binnen")

Peter Knipmeijer eindigt zijn gedicht over juffrouw Van Engelen met: {Ø}. Ik neem aan dat bedoeld is om de lege verzameling aan te geven, maar die wordt aangegeven met {} of Ø. Hier staat: de verzameling die de lege verzameling bevat.

Laat ik het verschil proberen te verduidelijken aan de hand van twee koektrommels, een grote en een kleine. Geen van beide bevat koekjes, dus spreken we van lege koektrommels. Maar als je de kleinste in de grootste plaatst, dan is de grootste niet meer leeg; hij bevat namelijk een lege koektrommel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Reactie op Juffrouw van Engelen 29 mrt 2012 19:17 #2

• Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Forumgod
  • Ontvangen bedankjes 1395
Niels, ik leer hier veel meer dan enkel verzen schrijven. Mijn oor ( oog ) heb je.

Re: Reactie op Juffrouw van Engelen 30 mrt 2012 09:59 #3

• Katja Bruning
  • Katja Bruning's Profielfoto
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 175
Juffrouw Van Engelen

Sinus en cosinus
Juffrouw van Engelen
Tekende curves
Die zíj zelf nooit kreeg

Vol was haar klas maar haar
Dodecaëderlijf
Hield haar geliefdenverzameling
{Ø}

Peter Knipmeijer

Het gedicht in kwestie even ingeplakt door uw moederator.
Nu gaan Quinty en ik massa’s koekjes eten bij de koffie, hihi!

Re: Reactie op Juffrouw van Engelen 31 mrt 2012 09:08 #4

Ha,

Dank voor deze uitleg. Al die symbolen ook :-)

Peter

Re: Reactie op Juffrouw van Engelen 31 mrt 2012 09:11 #5

Ik zou me er natuurlijk van af kunnen maken door te zeggen dat {} voor de geliefdenverzameling staat ;-p
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

OB King

Op de Schrijfopleiding waar Cees van der Pluijm als docent grimmig toezag op correct taalgebruik is hij bij lange na niet vergeten.
Niet alleen is er een Pluijm wisseltrofee tot stand gekomen, die jaarlijks wordt uitgereikt aan de meest erudiete, eloquente en retorisch begaafde student die in staat is enig vilein in zijn werk aan te brengen, ook is er een Facebookpagina waar wekelijks een ollekebolleke van niveau te vinden is, en ik maak me sterk dat de schrijver via Cees met dit fenomeen heeft kennis gemaakt.
Het ollekebolleke van deze week, op de dood van B. B. King, lijkt een spiritistische boodschap van Cees te bevatten: hoe is het anders te verklaren dat juist in dit vers  het zeslettergrepige woord de enige spelfout bevat waar ik Cees ooit op heb kunnen betrappen?
Lees zelf maar: hier klikken.