Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: wat ging er fout? (monotetra)

wat ging er fout? (monotetra) 21 juni 2011 20:46 #1

Wat ging er fout? (Monotetra)



Als ik terugdenk aan de tijd
dat ik, een vlotte vrije meid,
genoeg kreeg van de eenzaamheid,
dan heb ik spijt! Dan heb ik spijt!

Ik luisterde naar een vriendin.
Zij voelde zich een koningin
in eigen keuken en gezin.
Ik stonk erin! Ik stonk erin!

Er kwamen mannen op mijn pad
met wie ik liep of sliep of at
tot ik hem vond, mijn eigen schat:
het werd een L.A.T.! Het werd een L.A.T.!

Dat bracht veel schema’s met zich mee
Hij hield van koffie, ik van thee.
Toen kon ik nog terug, maar nee:
Ik werd gedwee! Ik werd gedwee!

Ik raak gewend dat wordt gesnauwd
dat hij mij wèl mooi onderhoudt
en zelf ons nestje heeft gebouwd.
Wat ging er fout? Wat ging er fout?

Relaties zijn een goocheltoer.
Mijn zus viel op zijn oudste broer.
Ik vroeg nog hoe zij het ervoer.
Zij vond hem stoer! Zij vond hem stoer!

Daar heb ik nooit iets van gesnapt;
alleen al hoe hij was gekapt:
Totaal verknipt! Maar aangepapt
en toegehapt! En toegehapt!

Mijn leven is een poppenkast
Gevieren wordt geklaverjast
gelinedanced, stiekem soms betast
Nu zit ik vast! Nu zit ik vast!

Ik zwoer hem trouw tot in de dood
niet wetend wat het leven bood.
Toen leek die eed mij niet te groot…
Gewetensnood! Gewetensnood!



21 juni 2011 Hannelly Krutwagen - Lemmens
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: wat ging er fout? (monotetra) 22 juni 2011 14:26 #2

Een nieuwe naam op het Vrije Vers!
Welkom
En een mooie, zij het wat triestige monotetra!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: wat ging er fout? (monotetra) 22 juni 2011 16:53 #3

  • Bas Boekelo
  • Bas Boekelo's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 4605
  • Ontvangen bedankjes 1458
Netjes. Welkom. Ik ben benieuwd naar meer werk. Gr. Bas Boekelo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: wat ging er fout? (monotetra) 22 juni 2011 18:18 #4

Hartelijk dank voor het welkom, gij beiden. Ik ben vooral blij inspiratie te vinden bij de diverse versvormen die hier zo strikt gehanteerd worden. Ik voel mij uitgedaagd ze één voor één te proberen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Bocht (Days of wine and roses)

Chardonnay
Fllickr.com
 
Ik raakte onlangs van de weg, bewesten Belterwij
en niemand om te helpen, want er kwam geen hond voorbij,
toen zag ik even verderop een kleine boerderij,
dus ik er heen, dwars door het land van vers geploegde klei.
 
De boer was me ter wille. Wel haast vrolijk, heel niet zuur
hees hij zich in zijn bonkertje, we liepen naar de schuur,
de trekker werd gestart en na verloop van nog geen uur
zat ik weer als een ~Stirling Moss~ behendig aan het stuur.
 
Als dank bracht ik hem gisteren een mooie Chardonnay,
in alle rust gerijpt op ‘t vat vanaf tweeduizend twee.
Een prima jaar, naar het idee van menig sommelier,
dus meende ik: ~daar maak ik vast die boer gelukkig mee~.
 
Hij las het etiket en zei: ~Het is maar dat je ‘t weet,
de datum is verstreken, steek dat bocht maar in je reet˜.
 
 
Ter nagedachtenis aan Adriaan van Dam 20-06-1942 – 30-09-2018
Uit: In a sentimental mood - Mijnbestseller.nl