Beste John,
Als groot liefhebber van deze vorm kijk ik altijd weer uit naar nieuwe bijdragen in deze categorie. En blijf ik me vooral afvragen wat het nou precies is, wanneer een triolet nu echt geslaagd is en wanneer niet. In ieder geval kan er een (groot of miniem) verschil zijn tussen wat de schrijver beoogt en wat de lezer leest/ hoort.
Voor wat betreft jouw triolet: ik bleef het maar lezen. Ik heb hard mijn best gedaan het technische van de triolet hierin niet mee te lezen, de verleiding is natuurlijk groot. Het punt is dus dat ik maar bleef lezen. Met andere woorden: je liet me in verwarring achter. En dat moet in mijn ogen niet gebeuren. Hij 'moet' meteen vallen.
Ik wil zeggen dat ik hem absoluut meer dan goed vind, dat het vers potentie heeft. De zinnen hebben de meerdere betekenissen in zich. En toch komt het er net niet uit. Ik kan er na herhaaldelijk lezen niet de vinger achter krijgen wat het nu is. Het zou natuurlijk ook aan mij kunnen liggen. Misschien zijn er anderen op het forum die het anders ervaren. Maar ik zou zeggen: het vers heeft een wijziging nodig, maar ik kan je dus op dit moment nog niet zo goed zeggen wat dat zou moeten zijn. Ik zeg in ieder geval wel: Sjappoo!
Grote groet,