Inge Boulonois schreef :
Ik ben benieuwd of je ook gebonden verzen beheerst...
Bert van den Helder schreef :
Een Clerihew is een gebonden vers.
Even een domme vraag: wat is een gebonden vers? Ik zie dat het zelfs een categorie is hier op HVV, maar wat de diverse verzen in die categorie bindt is mij een raadsel.
Of is het gewoon een synoniem rijmend en metrisch? Maar waarom dan die eigen categorie?
Mooie verzen Gerard.
Als deze vorm je goed bevalt moet je ze gewoon blijven schrijven.
Mee eens, maar...
Een Clerihew is een gebonden vers. [...] Alleen het heeft geen metrum.
Als iemand binnenkomt met twee ollekebollekes vragen we toch ook niet om een andere vorm?
Ik verwacht van HVV'ers een soort proeve van bekwaamheid voor wat betreft rijm en metrum. Bij 2 ollekebollekes is daaraan voldaan (of niet natuurlijk), bij 8 clerihews niet.
Maar Gerard, als je uitsluitend clerihews wilt schrijven, dan ben ik niet degene om je tegen te houden.
Inge Boulonois schreef :
Niels: het zou fijn zijn als nieuwkomers op het forum een warm welkom krijgen...
Even wat feiten:
Op 14 november plaatste Gert Parisis zijn eersteling als commentaar op Erfst van Frits Criens. Ik heb hem vriendelijk welkom geheten, maar wel op wat onvolkomenheden gewezen, bedoeld als opbouwende kritiek. Tot op het heeft niemand anders nog iets gezegd tegen Gert. Helaas heeft Gert nog niet gereageerd.
zie
hetvrijevers.nl/index.php/forum/15-Overi...rsvormen/15853-erfst
Op diezelfde dag plaatste Gerard zijn eerste clerihew. Ook hier geen andere reactie dan de mijne, ditmaal een lovende.
hetvrijevers.nl/index.php/forum/59-Cleri.../15869-hugo-de-groot
En nu dan weer clerihews. Ja, ik wacht op metrum.