Er is indertijd zelfs een categorie gemaakt van de cantabila's.
Reden genoeg om er nog maar eens een te schrijven.
De lezer mag oordelen of hij/zij het vooral als cantabila, of toch meer als jambisch leest.
Gevaar
De wereld wordt geteisterd door solisten
die zwakken en behoeftigen verdrieten.
We moesten ons al hoeden voor Trumpisten,
wat staat ons nog te wachten van Muskieten?