Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Gevaar (een cantabila)

Gevaar (een cantabila) 20 dec 2024 11:16 #1

  • Wim Meyles
  • Wim Meyles's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • taalhumorist
  • Berichten: 3523
  • Ontvangen bedankjes 7161
Er is indertijd zelfs een categorie gemaakt van de cantabila's.
Reden genoeg om er nog maar eens een te schrijven.
De lezer mag oordelen of hij/zij het vooral als cantabila, of toch meer als jambisch leest.

Gevaar

De wereld wordt geteisterd door solisten
die zwakken en behoeftigen verdrieten.
We moesten ons al hoeden voor Trumpisten,
wat staat ons nog te wachten van Muskieten?
www.wimmeyles.nl

Nieuwste boek: Olijke dichtsels (light verse, 2025)
Laatst bewerkt: 20 dec 2024 11:20 door Wim Meyles.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gevaar (een cantabila) 20 dec 2024 14:01 #2

Leuk!! Het danst :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Wim Meyles
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Eerste trein naar Eemshaven (Florette)



De gure wind, de bleke zon
De kilte van het leeg perron
Het stootblok vormt hier een symbool
Van elke reis is Roodeschool het eindstation

De ronk vertrouwd in het gehoor
Daar dieselt op het enkelspoor
Een dikke rups op boerenkool
Vanaf vandaag na Roodeschool nog even door

En door dit nieuwe fenomeen
Wordt alles anders dan voorheen
Je komt nog dichter bij de pool
De reis begint in Roodeschool vanaf spoor 1