Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Onbegrip

Onbegrip 06 mei 2025 12:17 #1

  • Luuk Ramaker
  • Luuk Ramaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Kulgenerator
  • Berichten: 138
  • Ontvangen bedankjes 417
Ik ben hier een tijdje weggeweest, maar na het (al dan niet geslaagde) muzikale AI-experiment van JW, begon het dit weekend weer wat te kriebelen. Ik kijk er sowieso naar uit mijn leesachterstand hier op de site de komende week langzaampjes wat weg te werken, maar wil alvast beginnen met het delen van een van mijn eigen probeerseltjes. In mijn geval heeft de website LyricsintoSong.com me een handje geholpen.


Afbeelding via Copilot

Onbegrip
Je vond het eerst wel leuk wanneer we samen dingen deden
en ik je mee bleef nemen naar de allervreemdste steden
omdat in zo'n geval daar weer eens iets viel te beleven
waarvoor ik haast bereid was om een vinger af te geven.

Met name de concerten vielen aardig bij ons beiden
en pretparken die bleken soms nog leuker dan ze zeiden.
Een hele middag wandelen was doorgaans een genot
en alles in theaters ging van leukigheid te vlot.

Maar écht op één lijn hebben we tot nog toe nooit gezeten,
zo gaf je mij onlangs daar in dat reuzenrad te weten.
Je huilde, dus ik dacht: 'je hebt vast iets onder de leden'.
Toch maakte heel iets anders jou wat sip en ontevreden.

Ik zocht almaar naar tripjes die we nooit vergeten zouden,
omdat je zo ontzettend veel van uitjes zei te houden.
Ik dacht je te begrijpen maar besef na jaren pas
dat jij toen je dat zei patat speciaal aan 't eten was.

Dit wetende heb ik voor jou dus uien meegenomen,
die vast zeer prominent in veel recepten terug gaan komen.
Ik zie je driftig snijden in de keuken, vol verlangen.
Waarom dan nu alsnog bij jou die tranen op de wangen?

Hier een beluisterbare versie van dit schrijfseltje (voor zover het het beluisteren waard genoemd mag worden). Ik merk bij nader inzien dat hier en daar een klemtoon niet helemaal lekker voor de dag komt, maar heb hierboven (voorlopig) de tekst vermeld zoals ik die bij AI heb aangeleverd.
"Let's leave the world a-laughing when our eulogies are read!" - Evan Felker, Rc Edwards
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onbegrip 06 mei 2025 13:03 #2

  • Maarten van Petersen
  • Maarten van Petersen's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Plezierdichter sinds 1983
  • Berichten: 1547
  • Ontvangen bedankjes 4768
Ha Luuk, goed dat je weer terugbent na even weggeweest. En nu niet meer weglopen hè... ;-)

Ik vind het verbluffend hoe die ontwikkeling van AI maar voortdendert, jouw gedicht/liedtekst heeft een zeer vrolijk liedje opgeleverd, gezongen door een goedgestemde AI-jongen die niet van echt te onderscheiden is.

Misschien moet ik dat zelf ook eens gaan proberen met wat liedteksten uit het verleden.

Vergeet, nu je terugbent, ook vooral niet aan het huidige Afbakvers mee te doen. Alle basisschoolleerlingen in heel Nederland kijken uit naar jouw bijdrages.

Hartelijke groet, Maarten
Twee co-creatie wielertopobundels nog steeds verkrijgbaar: www.bravenewbooks.nl/tourdehenk
Laatst bewerkt: 06 mei 2025 17:55 door Maarten van Petersen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: JW Goedhart, Luuk Ramaker

Onbegrip 06 mei 2025 17:48 #3

  • JW Goedhart
  • JW Goedhart's Profielfoto
  • Offline
  • Forumgod
  • Berichten: 407
  • Ontvangen bedankjes 1338
Goed je hier weer te zien, Luuk!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Luuk Ramaker
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Aardse pessimist

Als alle dieren morgen konden praten
En elke deling werd een priemgetal
Als doughnuts vierkant waren zonder gaten
En oorlog was nog maar een grensgeval

Als bomen konden lopen in de straten
En ieder kind kon spelen met een bal
Als er geen kosten waren maar slechts baten
En van extase maakte men een mal

Als zelfs de dood ons vredig had verlaten
En alles dreef in een verlicht heelal
Ook dan verkeerde hij in alle staten
En dwepend dweilde hij zijn tranendal