|
Welkom,
Gasten
|
|
KERSTMISLIEDJESBLUES
Het was nauwelijks november Dus nog lang geen eind december Weinig regen op de ruiten ‘k Ging nog zonder jas naar buiten Maar ik voelde al symptomen Aan de oppervlakte komen Van een onbestemde dwang. Ik werd elke dag iets zieker Want er klonk uit elke speaker In een lift of in een winkel Steeds dat belletjesgerinkel Met een oeverloos gerijmel En besmettelijk gezwijmel Als een muzikaal behang. Refrein: Ik heb de kerstmisliedjesblues (3X) Ik haat ‘All I want for Xmas’ Al sinds mensenheugenis dus Hoor ik die Mariah Carey Denk ik altijd gedverderrie Al wat ik voor kerstmis wil Dat is drie minuten stil. Dus beslist niet jouw gezang! ‘It will be so lonely this Xmas’ zingt dat groepje Mud En dat het dan zo koud ook is Guttegutteguttegut Wordt het minder cold, so cold Als jij gewoon je jas aan hold? (Ik kreeg sanitaire drang.) Refrein Van dat liedje van Chris Rea Kreeg ik bijna zelfs een tia Want dat ‘Driving Home for Christmas’ Geeft me zoveel ergernis dus Dat ik schreeuwde van chagrijn Ruil die auto voor de trein! Duurt dat lied ook minder lang. Merry Xmas dan van Slade Dat zegt ‘Look to the future now’ Maar ik denk wel dat ik weet: Dat als ik toch werk’lijk zou In de toekomst kunnen kijken Dan ook volgend jaar zal blijken Dat het kerst wordt, ben ik bang. Refrein |
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Niek Kalberg
|

Novemberstormen razen rond
En er is nachtvorst aan de grond
Dan valt hij reeds, maar wat je ziet:
Eén sneeuwvlok maakt de winter niet
Vóór lammetjes naar buiten gaan
En melkvee nog op stal blijft staan
Dat bloempje dat de grond uit schiet:
Eén krokus maakt de lente niet
Men ziet hoog in de blauwe lucht
Een duikelaar in maiden-vlucht
Die juist daarvoor het nest verliet:
Eén zwaluw maakt de zomer niet
En hiermee sluit ik af vandaag
Ik stel mijzelf eens deze vraag:
Denkt ieder die jouw rotkop ziet
Eén eikel maakt de herfst nog niet ?