Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Kerstmisliedjesblues

Kerstmisliedjesblues 18 dec 2025 10:17 #1

  • Peter de Liefde
  • Peter de Liefde's Profielfoto
  • Offline
  • Gedreven forumlid
  • Kleinkunstenaar
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 350
KERSTMISLIEDJESBLUES

Het was nauwelijks november
Dus nog lang geen eind december
Weinig regen op de ruiten
‘k Ging nog zonder jas naar buiten
Maar ik voelde al symptomen
Aan de oppervlakte komen
Van een onbestemde dwang.

Ik werd elke dag iets zieker
Want er klonk uit elke speaker
In een lift of in een winkel
Steeds dat belletjesgerinkel
Met een oeverloos gerijmel
En besmettelijk gezwijmel
Als een muzikaal behang.

Refrein: Ik heb de kerstmisliedjesblues (3X)

Ik haat ‘All I want for Xmas’
Al sinds mensenheugenis dus
Hoor ik die Mariah Carey
Denk ik altijd gedverderrie
Al wat ik voor kerstmis wil
Dat is drie minuten stil.
Dus beslist niet jouw gezang!

‘It will be so lonely this
Xmas’ zingt dat groepje Mud
En dat het dan zo koud ook is
Guttegutteguttegut
Wordt het minder cold, so cold
Als jij gewoon je jas aan hold?
(Ik kreeg sanitaire drang.)

Refrein

Van dat liedje van Chris Rea
Kreeg ik bijna zelfs een tia
Want dat ‘Driving Home for Christmas’
Geeft me zoveel ergernis dus
Dat ik schreeuwde van chagrijn
Ruil die auto voor de trein!
Duurt dat lied ook minder lang.

Merry Xmas dan van Slade
Dat zegt ‘Look to the future now’
Maar ik denk wel dat ik weet:
Dat als ik toch werk’lijk zou
In de toekomst kunnen kijken
Dan ook volgend jaar zal blijken
Dat het kerst wordt, ben ik bang.

Refrein
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Niek Kalberg
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Vivaldi



Novemberstormen razen rond
En er is nachtvorst aan de grond
Dan valt hij reeds, maar wat je ziet:
Eén sneeuwvlok maakt de winter niet

Vóór lammetjes naar buiten gaan
En melkvee nog op stal blijft staan
Dat bloempje dat de grond uit schiet:
Eén krokus maakt de lente niet

Men ziet hoog in de blauwe lucht
Een duikelaar in maiden-vlucht
Die juist daarvoor het nest verliet:
Eén zwaluw maakt de zomer niet

En hiermee sluit ik af vandaag
Ik stel mijzelf eens deze vraag:
Denkt ieder die jouw rotkop ziet
Eén eikel maakt de herfst nog niet ?