(namens Niels - die overigens vandaag verjaart! - plaats ik het juryrapport vanaf zijn vakantie-adres - arjan)
Hier is het juryrapport.
Judy begint met een geheel eigen invulling van halfland'lijkheid door te verwijzen naar onze zuiderburen. Ben gaat hierop door.
Hendrik voegt het gespleten Ierland toe. Frits maakt het octaaf in stijl af.
Frits begint het sestet met een echte chute: terug naar Vestdijk, die het verschil tussen stad en platteland beschrijft.
En dan de laatste 4 regels. Sommige hebben alle 4 geschreven, anderen slechts 2. De instructies waren blijkbaar niet eenduidig.
Frits gaat door op de ingeslagen weg en lucht in de slotregel zijn hart over de rijmdiscussie (zo lees ik het althans).
Remko schrijft ook 4 regels. In de laatste regel komt terug op het thema van het octaaf.
Hendrik hergebruikt de regels 12 en 13 van Frits, maar slaat ook een brug naar het octaaf.
Als klap op de vuurpijl blijkt de ik-figuur Fries.
Ben hergebruikt de regels 11 en 12 (en niet 12 en 13). Dat leidt tot de fraaie vondst buitenhuw'lijksband'lijkheid.
Judy tenslotte plaatst de regels 12 en 13 van Frits in breder Europees verband.
De winnaar is Hendrik, die het meest ronde gedicht heeft geschreven.
Ik weet dat het een goede gewoonte is om het winnende gedicht nogmaals te plaatsen, maar op een smartphone is dat een gedoe. Dus, leest allen bijdrage #22.
Gefeliciteerd Hendrik en ik ga nu vakantie vieren.
Tot spoedig!