Een jonge haas uit Zijdewind
is absoluut geen moederskind.
Hij volgt zijn vader in de wei
en voelt zich opperbest daarbij:
‘Ik denk dat een of ander gen
bepaald heeft dat ik pa’s haas ben.’
Leuk Wim. Ik zag 'em totaal niet aankomen. Bij "moederskind", kwam vaag "vaderskind" in mijn gedachten. De hups naar pa's haas was voor mij een verrassing. Zo zie je maar, de ene lezer is de andere niet.
Dank voor jullie reacties.
Bij het plaatsen vroeg ik me inderdaad zelf ook af of de clou te doorzichtig zou zijn.
Wetenschappelijke conclusie: bij twee derde van de reagerende lezers blijkt dat dus het geval
Misschien maak ik te vaak cryptogrammen, dat ik de clue meteen zag. Soms kom je al puzzelend wel eens op leuke ideeën, maar dat mag ik van mijn strenge zelf dan niet gebruiken. Naarling dat ik ben.
Goede feestdagen.
Jaap
Mijn liefje is niet al te gauw tevreden Ze is nogal kieskeurig en precies Cadeautjes zoeken hoort tot het verleden Het maakt niet uit welk duur juweel ik kies Ze laat het toch de dag erna versmeden
Op elk cadeau volgt urenlang geknies Het rozensteeltje is te schuin gesneden Ze is niet blij met haar handmade servies Het plasmascherm zit vol oneffenheden Ze houdt niet van de geur Anïs Anïs
Dit jaar had ik een gouden ring gekocht Ik ben ontploft toen zij begon te klagen Het liefst had ik haar bont en blauw geslagen Zijzelf had hem verdomme uitgezocht!