Laatst moest ik een geboortekaartje sturen
Maar Jezus, wat een lelijk exemplaar
Ik kon er echt niets aardigs over schrijven
'Ze krijgt het vast nooit koud met al dat haar!' 

'Met zoveel vet zal ze wel blijven drijven!' '
'Ik wist niet dat dat kon, zo'n wervelboog!'
Ik weet dat ik daar verre van moet blijven
Want wie een kind ziet met een helder oog
Weet dat een vriendschap niet lang meer zal duren

Dus werd het: 'Meid, het leven is een feest!' 
Ik heb het beeld al helder voor de geest

Log in

Gebruikersnaam en wachtwoord:

Zoeken

Forum Recent

Uit het archief

Bout-rimé De Dapperstraat 2

Al hebt u uren in die prut gelegen:
Het zorgstelsel van dit unieke land
Bepaalt mijn recht op rust--en ochtendkrant.
Dus Hoogland: néén! De zusters zijn ertegen

Om wat u uitscheidt steeds te moeten wegen.
Eén thee kreeg u. Niet meer. Uw water kan 't
Niet langer aan door blaasvliezen omrand
Twee uren in het lichaam te bewegen.

Wat had u van dat ziekenfonds verwacht--
Een zuster altijd onder 't bed verborgen
Totdat u zelf weer voor de pisbak staat?

Dat hebt u optimistisch overdacht--
Niet huilen. Kijk! Een cliniclown, en morgen
Wacht reeds de thuiszorg in de Dapperstraat.